W tym artykule:
5 znanych marek obuwniczych, które działają dobroczynnie
Buty i okulary dla potrzebujących, wsparcie dla ofiar kataklizmów czy inicjatywy związane z ochroną środowiska – to tylko niektóre pola, na których dobroczynnie udzielają się znane marki obuwnicze. Jesteś ciekawy, jacy producenci wykorzystują swoją popularność w słusznej sprawie? Dowiedz się, jak działają i komu pomagają.
Produkty wszystkich wymienionych w artykule marek znajdziesz w eobuwie!
1. Toms
W przypadku marki produkującej popularne espadryle inicjatywy dobroczynne to nie jednorazowa akcja, a wręcz model działalności. Jej założyciel, Blake Mycoskie, podczas podróży po Argentynie w 2006 roku wpadł na wyjątkowy pomysł stworzenia firmy, która za każdą sprzedaną parę ofiaruje buty potrzebującym dzieciom. Tak narodziła się filozofia „One for One”. Dzięki współpracy Toms z organizacjami humanitarnymi, marka od początku istnienia przekazała obuwie 60 milionom dzieci w ponad 70 krajach. W 2011 roku w jej ofercie pojawiły się również okulary, w których sprzedaży obowiązuje taka sama zasada – jedna sprzedana para = jedna ofiarowana.
A przy okazji – na blogu znajdziesz artykuł mojej redakcyjnej koleżanki, w którym porównasz espadryle i paezy.
2. Keen
Markę Keen możesz kojarzyć z obuwiem trekkingowym (a przede wszystkim sandałami outdoor), czy wiedziałeś jednak, że amerykańska firma ma na swoim koncie wiele inicjatyw społecznych? Wszystko zaczęło się w 2004 roku, kiedy to producent butów postanowił przekazać cały budżet w wysokości 1 mln dolarów przeznaczony na reklamę na pomoc ofiarom tsunami w południowo-wschodniej Azji. Trzy lata później wystartował program Hybrid.Care, który wspiera organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną środowiska. Kupując buty Keen, przyczyniasz się więc m.in. do ochrony i odnowy amerykańskich rzek czy ochrony zasobów czystej wody.
3. Timberland
Producent legendarnych traperów także ma na swoim koncie wsparcie dla inicjatyw proekologicznych. Pracownicy firmy Timberland zaangażowani są w działalność lokalnych społeczności, czego odzwierciedleniem jest np. współpraca z Zarządem Zieleni Miejskiej w Warszawie, podczas której sprzątano Pole Mokotowskie, a także zasadzono kilkaset roślin. W Krakowie z kolei pracownicy-wolontariusze zbudowali plac zabaw przy Ośrodku dla Osób Dotkniętych Przemocą. Marka Timberland w bieżącej działalności dba również o wykorzystywanie przy produkcji obuwia i ubrań technologii przyjaznych środowisku oraz działa w oparciu o ideologię zero waste.
4. Wojas
Dobroczynnie działają jednak nie tylko marki zagraniczne, lecz także te znad Wisły. Wiele charytatywnych inicjatyw ma na swoim koncie firma Wojas. W 2018 roku polski producent wsparł podopiecznych fundacji Anny Dymnej „Mimo wszystko”, rozpoczynając akcję „Zielona sznurówka”. W jej ramach, sprzedaż każdej pary z charakterystycznymi, kolorowymi sznurowadłami to 20 zł przekazanych na rzecz dorosłych osób niepełnosprawnych intelektualnie. W sprzedaży dostępne były także same sznurówki, z których dochód również przekazywany był dla podopiecznych fundacji.
5. Kazar
Piąta pozycja w zestawieniu to także polska marka. Kazar, bo o tym producencie mowa, w marcu 2020 roku zainicjował akcję mającą wspierać służbę zdrowia w obliczu walki z pandemią koronawirusa. Ze sprzedaży każdej pary butów Kazar, 10 proc. marka przekazywała na rzecz wybranych szpitali walczących z COVID-19 w 16 województwach w całej Polsce. Co więcej, znaczenie miała także lokalizacja – klient, kupując obuwie w danym sklepie stacjonarnym, mógł wesprzeć lokalną służbę zdrowia.