5 znanych marek obuwniczych, które działają dobroczynnie

Buty i okulary dla potrzebujących, wsparcie dla ofiar kataklizmów czy inicjatywy związane z ochroną środowiska – to tylko niektóre pola, na których dobroczynnie udzielają się znane marki obuwnicze. Jesteś ciekawy, jacy producenci wykorzystują swoją popularność w słusznej sprawie? Dowiedz się, jak działają i komu pomagają.

Produkty wszystkich wymienionych w artykule marek znajdziesz w eobuwie!

W przypadku marki produkującej popularne espadryle inicjatywy dobroczynne to nie jednorazowa akcja, a wręcz model działalności. Jej założyciel, Blake Mycoskie, podczas podróży po Argentynie w 2006 roku wpadł na wyjątkowy pomysł stworzenia firmy, która za każdą sprzedaną parę ofiaruje buty potrzebującym dzieciom. Tak narodziła się filozofia „One for One”. Dzięki współpracy Toms z organizacjami humanitarnymi, marka od początku istnienia przekazała obuwie 60 milionom dzieci w ponad 70 krajach. W 2011 roku w jej ofercie pojawiły się również okulary, w których sprzedaży obowiązuje taka sama zasada – jedna sprzedana para = jedna ofiarowana.

A przy okazji – na blogu znajdziesz artykuł mojej redakcyjnej koleżanki, w którym porównasz espadryle i paezy.

Markę Keen możesz kojarzyć z obuwiem trekkingowym (a przede wszystkim sandałami outdoor), czy wiedziałeś jednak, że amerykańska firma ma na swoim koncie wiele inicjatyw społecznych? Wszystko zaczęło się w 2004 roku, kiedy to producent butów postanowił przekazać cały budżet w wysokości 1 mln dolarów przeznaczony na reklamę na pomoc ofiarom tsunami w południowo-wschodniej Azji. Trzy lata później wystartował program Hybrid.Care, który wspiera organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną środowiska. Kupując buty Keen, przyczyniasz się więc m.in. do ochrony i odnowy amerykańskich rzek czy ochrony zasobów czystej wody.

Producent legendarnych traperów także ma na swoim koncie wsparcie dla inicjatyw proekologicznych. Pracownicy firmy Timberland zaangażowani są w działalność lokalnych społeczności, czego odzwierciedleniem jest np. współpraca z Zarządem Zieleni Miejskiej w Warszawie, podczas której sprzątano Pole Mokotowskie, a także zasadzono kilkaset roślin. W Krakowie z kolei pracownicy-wolontariusze zbudowali plac zabaw przy Ośrodku dla Osób Dotkniętych Przemocą. Marka Timberland w bieżącej działalności dba również o wykorzystywanie przy produkcji obuwia i ubrań technologii przyjaznych środowisku oraz działa w oparciu o ideologię zero waste.

Dobroczynnie działają jednak nie tylko marki zagraniczne, lecz także te znad Wisły. Wiele charytatywnych inicjatyw ma na swoim koncie firma Wojas. W 2018 roku polski producent wsparł podopiecznych fundacji Anny Dymnej „Mimo wszystko”, rozpoczynając akcję „Zielona sznurówka”. W jej ramach, sprzedaż każdej pary z charakterystycznymi, kolorowymi sznurowadłami to 20 zł przekazanych na rzecz dorosłych osób niepełnosprawnych intelektualnie. W sprzedaży dostępne były także same sznurówki, z których dochód również przekazywany był dla podopiecznych fundacji.

Piąta pozycja w zestawieniu to także polska marka. Kazar, bo o tym producencie mowa, w marcu 2020 roku zainicjował akcję mającą wspierać służbę zdrowia w obliczu walki z pandemią koronawirusa. Ze sprzedaży każdej pary butów Kazar, 10 proc. marka przekazywała na rzecz wybranych szpitali walczących z COVID-19 w 16 województwach w całej Polsce. Co więcej, znaczenie miała także lokalizacja – klient, kupując obuwie w danym sklepie stacjonarnym, mógł wesprzeć lokalną służbę zdrowia.

Dołącz do naszego newslettera i ...Odbierz 40 zł rabatu na pierwsze zakupy!

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze Strony oznacza, że zgadzasz się na korzystanie z niej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close