Czym jest prawo mody? – wyjaśnia Agnieszka Witońska-Pakulska

Wbrew powszechnej opinii, prawo niejedno ma imię, a już na pewno kilka różnych obliczy. Udowadnia to mój wspaniały gość − Agnieszka Witońska-Pakulska, niekwestionowana ekspertka od prawa mody. Poznaj kulisy jej nietypowej profesji oraz dowiedz się, dlaczego warto chronić podmioty z branży fashion!

Czym jest prawo mody i jak powstrzymać rosnącą falę plagiatów? To jedne z wielu pytań, na które odpowiada moja rozmówczyni. Posłuchaj podcastu FashionExpress!

Agnieszka Witońska-Pakulska to doskonały przykład, jak przekuć pasję w pracę. Co ciekawe, do objęcia zawodu prawnika modowego zachęcił ją film „Dwa tygodnie na miłość” (2002), a już w szczególności nieustępliwa Sandra Bullock i jej torebka od marki Tod’s. Na co dzień Agnieszka zwalcza plagiaty, stoi na straży prawa autorskiego oraz doradza umysłom kreatywnym. Jest człowiekiem do zadań specjalnych – i to na wysokich obcasach!

Agnieszka Witońska-Pakulska

Jak wyjaśnia Agnieszka, prawo mody to bardzo szerokie i złożone pojęcie. Sama świadczy usługi nie tylko domom mody czy firmom odzieżowy, ale i jubilerom, projektantom i fotografikom, agencjom reklamowym oraz modeligowym. Ot, słowem wszystkim z rozgałęzionego sektora branży kreatywnej. Agnieszka jest zorientowana w bieżących trendach czy nowopowstałych kolekcjach. Jej praca wymaga ciągłej czujność, którą najprościej zachować, gdy pracę łączy się z pasją.

Zdaniem Agnieszki Witońskiej-Pakulskiej, moda się sama nie obroni. Warto ją chronić przede wszystkim dla pieniędzy i zapobieżeniu ewentualnym stratom, związanym m.in. z naruszeniem prawa autorskiego. Czasem jeden błąd, często wynikający z niewiedzy, prowadzi do zawieszenia całej działalności. Jak czytamy na blogu Agnieszki, FLCatwalkżeby skutecznie chronić markę, należy wypracować konkretną strategię. […] Podejmowane przez nas działania, mogą odnieść podwójny skutek – z jednej strony chronimy markę, czyli naszą „rynkową tożsamość”, z drugiej – zwiększamy jej renomę, poprzez pokazanie, że jest ona czymś co warto objąć ochroną.

Prawnik mody zapobiega skandalom, zarządzając we właściwy sposób własnością intelektualną. Warto mieć w pamięci, że nie jest „złem koniecznym”, z którego pomocy korzysta się post factum, a dobrym doradcą od początku istnienia działalności.

Jesteś ciekaw, kto ma prawa do wizerunku św. Mikołaja, jak chronić slogan reklamowy i czy blogerka modowa może komuś ukraść stylizacje? Po te i więcej smaczków zapraszam Cię na blog Agnieszki Witońskiej-Pakulskiej.

Warto znać swoje prawa!

Agnieszka Witońska-Pakulska

Agnieszka Witońska-Pakulska: Radca prawny oraz kierownik działu własności intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szkoły Prawa Amerykańskiego na tej samej uczelni i Fashion Law Bootcamp na Fashion Law Institute, Fordham University w Nowym Yorku.

Dołącz do naszego newslettera i ...Odbierz 40 zł rabatu na pierwsze zakupy!

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze Strony oznacza, że zgadzasz się na korzystanie z niej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close