Ponadczasowe Air Jordan 3 są elementem kultury tak nieodłączonym jak hip-hop. Niewątpliwie można pokusić się o stwierdzenie, że są jednym z tych butów, które powinno się posiadać w szafie. Pomimo ponad 30 lat od wydania pierwszej edycji, dalej są doskonałe.

Trzy najważniejsze rzeczy o Air Jordan III? Nie, będzie tego znacząco więcej. Oto kilka faktów o Air Jordan III, które musisz znać, aby w pełni poczuć magię roztoczoną wokół tego modelu.

A uwierz mi, jest w co wchodzić, jest to świat, który z całą pewnością chcesz poznać. Jeśli go znasz, to ułożę Twoją wiedzę na potrzeby rozmowy ze znajomymi w knajpie, gdy niespodziewanie zabraknie tematów.

30 lat na rynku

  • W 2018 roku obchodziliśmy 30 urodziny modelu Air Jordan 3
  • But pojawi się w sprzedaży 17-ego lutego, w urodziny Michaela Jordana
  • Michael Jordan nosił je podczas All Star Game w 1988 roku, był to także pierwszy mecz tej kolorystyki
  • Jordan nie wygrał w nich jednak konkursu wsadów, tam miał na nogach białą wersję trójek
  • Gdy but trafił na półki sklepowe w 1988 roku, kosztował 100 dolarów
  • Ogólnie trójki, to pierwszy but, który dla Jordana zaprojektował Tinker Hatfield
  • To projekt Hatfielda spowodował, że Jordan został z Nike (myślał o odejściu do innej firmy)
  • Air Jordan 3 mają ten mocno charakterystyczny element – Elephant print

Pierwsze buty z poduszką Air w serii Jordan

  • Air Jordan III to także pierwsze buty z serii Jordan z widoczną poduszką Air – pomysł Hatfielda, który zaprojektował wcześniej Air Max 1
  • Hatfield przed zaprojektowaniem buta zrobił to, co dobry architekt robi – słuchał Jordana, słuchał tego czego zawodnik oczekuje, tak jak słucha się projektując dom, w którym mają mieszkać ludzie

Zobacz: kolekcję Air Jordan w eobuwie.pl!

Sześć powrotów i ich najważniejsze zmiany

  • Po raz kolejny pojawiły się w sprzedaży w 1994 roku
  • Następnie znowu w 2001, wtedy jeszcze z logo Nike Air
  • W 2008 roku otrzymały logo Jumpman, taki sam model wyszedł w 2011
  • W 2013 roku pojawiły się sample, w których powrócono do logotypu kochanego przez sneakergłowy i fanów Michaela Jordana, taka też wersja pojawi się w tym roku
  • Cena modelu 2018 – 200 dolarów

Autor

Szczepan Radzki

Twórca treści, dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej i kontrastów. Autor bloga kolekcjonerbutow.pl, promował wiele inicjatyw związanych ze światem sneakersów oraz streetwearu. Zakochany w szeroko pojętej rekreacji i sporcie - wychowany na koszykówce. Uwielbia limitowane edycje nie tylko butów.

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze Strony oznacza, że zgadzasz się na korzystanie z niej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close