Najbardziej kontrowersyjne reklamy adidasa

sneakersy adidas

Wywołanie kontrowersji to jeden z najlepszych sposobów na zdobycie rozgłosu. Wiedzą o tym reklamodawcy, którzy coraz chętniej wykorzystują mniej ortodoksyjne środki do promowania swoich produktów. Jednak w przypadku niektórych firm kontrowersja nie jest niczym zamierzonym. Mistrzem w „przypadkowym” jej wywoływaniu jest adidas. Co ciekawe, bohaterem jednej z nietrafionych kampanii niemieckiej marki jest mur na warszawskim Służewcu.

Adidas znalazł się też w ogniu krytyki za angaż nieodpowiednich, zdaniem klientów, osób do swoich reklam.

Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że we współpracy adidasa ze starszą z sióstr Jenner nie ma nic kontrowersyjnego, to fani marki wyrazili wobec niej stanowczy sprzeciw. Bohaterem kampanii „Original is never finished”, zdaniem klientów, nie powinna być gwiazda reality show i modelka, a sportowiec. Użytkownicy mediów społecznościowych uzasadniali, że w Kendall Jenner „nie ma nic oryginalnego” i jej angaż jest zaprzeczeniem idei całej kampanii.

Warto wspomnieć, że reklama adidas Originals nie była jedyną nietrafioną współpracą Kendall Jenner w 2017 r. W tym samym roku światło dzienne ujrzała uznawana wręcz za skandaliczną reklama Pepsi z Amerykanką w roli głównej.

Czy wiesz, że…?

Młodsza siostra Kendall Jenner, Kylie, została w podobnym czasie ambasadorką marki Puma. Ta reklama także nie spotkała się z ciepłym przyjęciem – głównie wśród biegaczy, dla których obuwie reklamowała Amerykanka.

Więcej o reklamowych wpadkach Pumy przeczytasz w innym moim artykule.

„Brzydkie”, „obrzydliwe”, „odpychające” – m.in. takie komentarze można było przeczytać pod zdjęciem szwedzkiej modelki Arvidy Bystrom, zrobionym w ramach współpracy z adidasem. Powód? Szwedka wystąpiła na nim… z owłosionymi nogami. Nieogolone łydki wywołały wśród niektórych internautów takie oburzenie, że wysyłali do Bystrom wiadomości prywatne z groźbami.

Sam adidas stanął w obronie modelki. Przedstawiciele marki uzasadnili, że kreatywność, różnorodność i unikalne pomysły Szwedki sprawiły, że wzięła ona udział w kampanii.

Ostatnia pozycja w zestawieniu tak naprawdę… nigdy nie powstała. Próby umieszczenia przez adidasa reklamy na murze na warszawskim Służewcu tak bardzo rozsierdziły mieszkańców miasta, że niemiecka firma zrezygnowała z działań. Zdążyła jednak zamalować na czarno znaczną część muru, na którym widniały różnokolorowe graffiti. Miejsce to było istotne dla kultury polskiego hip-hopu, a mur zdobiły prace artystów z całego świata.

Internauci wyrazili swój sprzeciw, zakładając grupę „Adisucks” na Facebooku. Przedstawiciele adidasa posypali głowę popiołem i przeprosili „wszystkich, którzy czuli się dotknięci”. Zadeklarowali również dalsze wspieranie kultury graffiti i hip-hopu w Polsce i na całym świecie.

Dołącz do naszego newslettera i ...Odbierz 40 zł rabatu na pierwsze zakupy!

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze Strony oznacza, że zgadzasz się na korzystanie z niej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close