Produkty zakupione w CCC podlegają 2-letniej rękojmi, co oznacza, że w tym czasie można złożyć reklamację danego artykułu w razie wystąpienia lub stwierdzenia jego wady. Na powiadomienie o sposobie rozpatrzenia reklamacji CCC ma 14 dni od daty jej otrzymania.

Warto pamiętać, że podczas użytkowania butów masz duży wpływ na ich stan oraz wygląd. Oznacza to konieczność regularnej pielęgnacji oraz stosowania odpowiednich preparatów, dobranych do materiału, z jakiego wykonano konkretną parę – np. skóry licowej lub ekologicznej, nubuku, zamszu lub tworzywa sztucznego. Brak pielęgnacji to częsta przyczyna odrzucenia reklamacji w CCC.

Zaakceptowana lub odrzucona reklamacja w CCC

Wiemy, że znalezienie idealnych butów wymaga czasu i zastanowienia, a także dokładnego zmierzenia wybranej pary. Dość łatwo pomylić się odnośnie do właściwego rozmiaru lub odkryć istotną wadę fabryczną dopiero po powrocie do domu.

W pierwszym przypadku masz prawo do wymiany butów – zapoznaj się z Regulaminem zwrotu (https://ccc.eu/pl/regulamin-zwrotu-towaru). W drugim przypadku Klient ma prawo do złożenia reklamacji w CCC na podstawie rękojmi.

Co jest potrzebne do złożenia reklamacji?

Podstawą do dokonania reklamacji jest dowód zakupu produktu (zwykle paragon lub wyciąg z terminala płatniczego, numer karty Klubu CCC) oraz zgłoszenie reklamacyjne wraz z opisem i uzasadnieniem, dlaczego artykuł nie jest zgodny z oczekiwaniami i umową.

Odrzucona reklamacja w CCC może też być wynikiem złożenia niekompletnego wniosku reklamacyjnego. Ważne jest, aby zawierał on konkretny opis wady, wyjaśnienie, dlaczego produkt (np. obuwie, plecak lub torebka) nie może być on używany zgodnie z jego przeznaczeniem, okoliczności i datę stwierdzenia lub wystąpienia wady, dane do kontaktu. Należy też określić swoje roszczenie – może to być naprawa, wymiana na model pełnowartościowy, obniżenie ceny towaru albo zwrot kosztów. Zależnie od decyzji, należy złożyć w CCC oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży lub o obniżeniu ceny.

Reklamacja w CCC – w sklepie stacjonarnym lub online

Z kolei reklamację towaru kupionego w sklepie stacjonarnym można złożyć w dowolnym sklepie CCC.

Produkt zakupiony w sklepie online należy wysłać do CCC za pośrednictwem InPostu wraz z formularzem reklamacyjnym, który można pobrać tutaj.

Klient powinien też dostarczyć reklamowany produkt do sklepu, aby umożliwić CCC ocenę wady i rzetelne rozpatrzenie złożonego wniosku – czyli wydanie decyzji o zaakceptowaniu roszczenia lub odrzuceniu reklamacji w CCC. Szczegóły dostępne są na stronie CCC: ccc.eu/pl/reklamacje.

Autor

Zespół CCC