Odrzucona reklamacja w CCC – kiedy może do tego dojść?
Jeśli trafisz na wadliwą parę obuwia, możesz złożyć reklamację w CCC. Konieczny jest jednak dokładny opis wady. CCC w ciągu 14 dni rozpatrzy zgłoszenie – jednak wynikiem może być też odrzucona reklamacja. CCC udziela 2-letniej rękojmi na cały swój asortyment – zobacz, co to oznacza.
Reklamacje CCC – Lasocki i inne marki
Składający reklamację zwykle są przekonani, że ich roszczenia są słuszne. Poczucie zawodu i źle wydane pieniądze mogą wywołać złość i niezadowolenie, a także utratę zaufania do danej marki. Warto wiedzieć, jak złożyć reklamację, a także zdawać sobie sprawę, że są sytuacje, w których producent ma prawo odrzucić reklamację. Lasocki, Jenny Fairy czy Lanetti to marki dostępne w CCC – wyjaśniamy, jakie są najczęstsze powody odrzucenia reklamacji.
Odrzucona reklamacja CCC – najczęstsze przyczyny
Powody odrzucenia reklamacji w CCC mogą być różne, ale warto poznać te najczęściej występujące, aby uniknąć takich sytuacji. Do najpopularniejszych przyczyn należą:
– brak poprawnej pielęgnacji i konserwacji obuwia; niedopasowanie preparatów do rodzaju butów, czego wynikiem jest pogorszenie ich jakości oraz estetyki (zalecane są środki do ochrony i pielęgnacji obuwia dobrane do materiału, z jakiego wykonano buty – np. skóry licowej, zamszu, tworzywa sztucznego itd.);
– użytkowanie obuwia niezgodnie z przeznaczeniem (może doprowadzić do jego zużycia lub uszkodzenia);
– pranie obuwia w pralce (materiał traci elastyczność, może pękać, osłabiane są spoiny kleju);
– wsuwanie obuwia na siłę, bez użycia odpowiedniej łyżki obuwniczej;
– użytkowanie obuwia bez przerwy (zaleca się posiadanie kilku par obuwia na zmianę);
– nieodpowiednie przechowywanie obuwia;
– niewłaściwe suszenie obuwia.
Reklamacja w CCC – jak to zrobić?
Przede wszystkim na początku warto sprawdzić, jak wygląda proces składania reklamacji produktów zakupionych w sklepach CCC – zarówno online, jak i salonach stacjonarnych. Są to głównie buty, gdyż często ich wadę lub złe dopasowanie stwierdzamy dopiero po powrocie do domu.
Jeśli faktycznie zakupione obuwie ma wadę, CCC odpowiada na podstawie 2-letniej rękojmi udzielanej na całą ofertę. Wymagany będzie dowód zakupu (niekoniecznie paragon, może też być to wyciąg z terminala płatniczego lub karta lojalnościowa CCC Klub), wypełnione zgłoszenie reklamacyjne zawierające jak najbardziej szczegółowy opis wady, wyjaśnienie, na czym polega niezgodność towaru z umową, data jej stwierdzenia, a także roszczenie (wymiana lub naprawa) i dane kontaktowe.
Aby złożyć reklamację CCC – Lasocki, Jenny Fairy czy butów innej marki – towar zamówiony w sklepie online można odesłać do CCC bezpłatnie za pośrednictwem InPostu lub bezpośrednio:
CCC S.A. / c/o MODIVO S.A.
ul. Nowy Kisielin – Nowa 9
66-002 Zielona Góra
W przypadku produktów zakupionych w sklepie stacjonarnym, należy udać się do wybranego salonu i złożyć oświadczenie o wymianie lub naprawie towaru, obniżeniu jego ceny lub odstąpieniu od umowy sprzedaży i zażądać zwrotu kosztów. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej CCC – reklamacje.
Reklamacje na eobuwie.pl
Zakupione produkty wybranej marki CCC zamówione na eobuwie.pl również podlegają reklamacji. W przypadku zakupu wadliwego produktu CCC w sklepie eobuwie.pl, możesz złożyć reklamację. Przez 2 lata można skorzystać z prawa do rękojmi za ew. wady zakupionego obuwia, torebki lub innych akcesoriów z asortymentu w sklepie – rękojmi podlegają również produkty kupione w promocji. Wystarczy, że wyślesz je na adres:
eobuwie.pl S.A., Dział Zwrotów i Reklamacji
Nowy Kisielin
Innowacyjna 1
Park Logistyczny Panattoni
66-002 Zielona Góra
Możesz też bezpłatnie skorzystać z usługi InPost – wejdź na stronę szybkiezwroty.pl/eobuwie i dopełnij formalności. Otrzymasz kod do paczkomatu i wygodnie nadasz przesyłkę.
Reklamacji nie podlegają jedynie akcesoria do pielęgnacji obuwia, biżuteria oraz kosmetyki.