Polski artysta, Filip Pągowski, który stworzył słynne serce Comme des Garcons (CDG Play), teraz współpracuje przy olbrzymim, komercyjnym projekcie dla Nike i NBA. Pągowski stworzył koszulki w kolaboracji Nike x NBA, na których pokazuje różne wcielenia logotypów wszystkich drużyn NBA.


Zamysł jest bardzo prosty, na białych koszulkach pojawia się wzór Pągowskiego odnoszący się do logotypu klubu. Inspiracją są cechy charakterystyczne miasta, maskotka, nazwa.

Czy wiesz, że …

Idea, która stała za tym projektem była bardzo prosta. Chodziło o to, aby nie dublować oficjalnych logotypów, a raczej zaprezentować coś portretującego zespół lub miejsce, z którego drużyna pochodzi – mówi Filip Pągowski

Koszulki bardzo szybko zniknęły z półek sklepowych i obecnie nie można ich już kupić nigdzie. W Polsce niestety nie można było ich dostać.

Kim jest Filip Pągowski?

Ukończył warszawską Akademię Sztuk Pięknych. Nie mógł być nikim innym niż artystą, bo jego rodzice nimi byli – jego ojciec to jeden z twórców polskiej szkoły plakatu (Henryk Tomaszewski), matka – Teresa Pągowska – malarka. Ilustracje Filipa Pągowskiego wykorzystywane są przez najlepsze i największe marki tego świata. Ukazywały się w The New York Times, Le Monde i The New Yorker.

Słynne logo PLAY wspomnianego wcześniej Comme des Garcons powstało w roku 2002 we współpracy Pągowksiego z japońskim butikiem. Fani marki w Polsce rzadko kiedy zdają sobie sprawę z tego, że noszą na trampkach Converse czy koszulkach marki, logotyp wykonany przez rodaka. Pągowski związany jest także z UEG Michała Łojewskiego.

Mało? Bohater tekstu, to dla każdego fana wielkich marek prawdziwy Superman. W 2019 roku współpracował z Samsonite tworząc serię walizek o nazwie Xylem 2.0. Na produkcie znalazły się barwne i wyraziste projekty Pągowskiego. Seria po raz pierwszy pojawiła się w 1999 roku i były to pierwsze metalowe walizki Samsonite. Na dwudziestolecie marki wprowadzono ich odświeżone wersje, w których swoje pięć groszy dodał Polak.

Kilka źródeł mówi też o tym, że ilustrator maczał palce w kolekcji Ikea x Virgil Abloh, a dokładnie w dywanie z napisem Keep Off.

W pracach Pągowskiego odnajdą swoje uwielbienie fani marki Medicom. Kolekcja przedmiotów z ilustracjami artysty dostępna była w nieistniejącym już, słynnym sklepie Colette.

Filip Pągowski i logotyp CDG, który zna każdy sneakerhead

Autor

Szczepan Radzki

Twórca treści, dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej i kontrastów. Autor bloga kolekcjonerbutow.pl, promował wiele inicjatyw związanych ze światem sneakersów oraz streetwearu. Zakochany w szeroko pojętej rekreacji i sporcie - wychowany na koszykówce. Uwielbia limitowane edycje nie tylko butów.