Trzy kolory, czyli o historii marki Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger, okrzyknięty przez media amerykańskim marzycielem, wykreował markę, którą wielbią miliony. Ciekawi Cię, jak ziścił się jego american dream? Poznaj historię projektanta, który – za życia − urósł do rangi legendy.

Sprawdź powody, dla których warto pokochać markę Tommy Hilfiger.

Thomas Jacob Hilfiger – z urodzenia Irlandczyk, z serca Amerykanin − miał wyboistą drogę do kariery. Był jednym z dziewięciorga rodzeństwa, wróżono mu karierę inżyniera, a on – na przekór światu – nie ukończył nawet liceum. W latach 70., w wieku niespełna 20 lat zajął się sprzedażą detaliczną. Jako ciekawostkę media często przytaczają fakt, że sprowadził on do rodzinnej miejscowości popularne spodnie dzwony.

tommy hilfiger w młodości
Photo by Robert R. McElroy/Getty Images. Tommy Hilfiger w swoim studio w 1987.

Niedługo później młody Thomas otworzył w NY własny butik: The People’s Place. Gdy sklep odzieżowy – wskutek przemian rynkowych i, co tu dużo kryć, zaniedbania przez właściciela − zbankrutował, projektant powziął decyzję, że czas zmienić priorytety. Jak wspomina Hilfiger – to była dla mnie wielka lekcja (red. upadek butiku). Mężczyzna stwierdził, a właściwie doszedł do wniosku, że bycie projektantem to za mało, należy być również… biznesmenem.

Lata ciężkiej pracy popłaciły. Hilfiger nawiązał współpracę z wieloma osobami, m.in. wpływowym przedsiębiorcą Mohan Murjani, wieloletnim sponsorem marki. W 1995 roku Tommy Hilfiger, figurujący jako spółka akcyjna, zdobywa nobilitujące wyróżnienie – Menswear Designer of The Year. Dalej sprawy toczą się szybko: projektant cieszy się coraz to rosnącą popularnością, o czym świadczy choćby jego udział w programie Project Runway czy komedii Zoolander 2 w reżyserii Bena Stillera.

Lata 90. były kluczowe dla rozwoju marki. Dzięki strategicznym kampaniom reklamowym, w tym z udziałem znanych gwiazd muzyki i kultury, takich jak Aaliyah czy Snoop Dogg, Tommy Hilfiger zdobył młodą klientelę. Jego charakterystyczne logo – czerwono-biało-niebieskie prostokąty – stało się symbolem stylu i prestiżu. W następnych latach Tommy Hilfiger wprowadzał innowacje i dbał o zrównoważony rozwój, wprowadzając linie odzieży eco-friendly. Dodatkowo, marka z sukcesem zaczęła angażować się w działalność charytatywną, wspierając różne inicjatywy społeczne.

Dziś Tommy Hilfiger to nie tylko marka odzieżowa, ale również symbol stylu życia. Dzięki współpracy z wieloma artystami i projektantami, marka nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku. Celem Tommy’ego Hilfigera pozostaje inspirowanie ludzi do wyrażania siebie poprzez modę.

Hilfigera okrzyknięto królem amerykańskiego stylu preppy. Nic w tym dziwnego! Marka Tommy‘ego to kwintesencja sportowej elegancji (ang. smart casual), kombinacja akademickiej maniery i miejskiego luzu. Ubrania, nierzadko nawiązujące do popularnych dyscyplin uczelnianych – tenisa, żeglarstwa czy polo – urzekają prostotą.

kolekcja ubrań Tommy Hilfiger
Photo by Mike Coppola/Getty Images for Tommy Hilfiger. Kolekcje Hilfigera często nawiązują do popularnych sportów uczelnianych.

Biel, czerwień i granat – to − jak z pewnością wiesz − kolory nierozerwalnie związane z marką Tommy Hilfiger. Królują w większości kolekcji: na ubraniach, butach oraz dodatkach. Zachodzisz w głowę, komu dedykowany jest ten styl? Zapewniam, że nie tylko zamożnym Amerykanom! Ba, wszystkim tym, którzy lubią klasykę w nowoczesnym wydaniu oraz cenią sobie… minimalizm podszyty luksusem.

Notabene, wielu z Was pyta, jak wymawiać: Tommy Hilfiger. Nie ma w tym filozofii, mówimy bowiem tak, jak piszemy. Mianowicie: TOMI HIL-FI-GER. O tym, jak wymawiać nazwy innych znanych marek, by nie popełnić gafy, przeczytasz w artykule mojego redakcyjnego kolegi.

Czy wiesz, że…?
W promocję marki Tommy Hilfiger była zaangażowana rzesza gwiazd, m.in. Snoop Dogg, Mariah Carey, David Bowie, Leonardo DiCaprio czy ostatnio Kendall Jenner.

Tommy Jeans to marka odzieżowa, która jest częścią większej marki Tommy Hilfiger. Została stworzona w latach 90. XX wieku i koncentruje się na młodzieżowej modzie streetwearowej, oferując produkty takie jak dżinsy, T-shirty, kurtki i inne ubrania casualowe.

Tommy Hilfiger, założony przez projektanta Tommy’ego Hilfigera, jest bardziej znany z odzieży klasycznej w stylu amerykańskim. Tommy Jeans, jako linia lżejsza i bardziej nieformalna, odzwierciedla młodzieżową kulturę i wpływy grunge’u oraz hip-hopu. Obie marki łączy wspólny styl oraz wartości promujące jakość, wygodę i kulturowe dziedzictwo amerykańskiej mody.

Zastanawiasz się, gdzie kupić buty oraz akcesoria marki Tommy Hilfiger oraz Tommy Jeans? Wiele modeli (po przystępnych cenach!) znajdziesz w ofercie sklepu eobuwie. Sięgnij po modę z wyższych sfer!

To również może Cię zainteresować >>> Tommy Hilfiger – podróbka a oryginał. 7 cech, po których rozpoznasz fałszywkę  

Ikona wpisu: Estrop via Getty Images

Dołącz do naszego newslettera i ...Odbierz 40 zł rabatu na pierwsze zakupy!

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze Strony oznacza, że zgadzasz się na korzystanie z niej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close