Nike Mag zgromadziły 27 milionów PLN
Prowadzenie firmy produkującej obuwie i odzież sportową to nie tylko sprzedaż produktów. Zgodnie z nowoczesnymi wymaganiami rynku, to także odpowiedzialność za społeczność. Dlatego każdy z dużych producentów prowadzi działania CSR wykorzystując m.in. Nike Mag.
Jest taka firma, której nazwa składa się z czterech literek N I K E. Ta firma wie jedną, lub dwie rzeczy na temat marketingu, wie jak budować popyt i wykorzystać historię tworzoną przez lata.
Tak też robi z Nike Mag, które są jednym z najbardziej pożądanych butów jakie stajnia Nike wydała w swojej historii. Co więcej, Nike Mag, to but, który nie trafia do zwykłej, regularnej sprzedaży, bo jego przeznaczenie i wykorzystanie ma być całkowicie inne – ten but, tak rzadki, ma pomóc tym, którzy tego potrzebują.
Dlatego właśnie gigant z Oregonu decyduje się przeznaczać dochód ze sprzedaży tych właśnie butów na cele charytatywne. To właśnie dlatego model jest co jakiś czas wypuszczany w niezwykle limitowanych ilościach, a następnie trafiają na licytację.
Zgromadzone pieniądze zostały przekazane na fundację, którą prowadzi aktor znany z Powrotu do przeszłości – Michael J. Fox. Ile zebrano w samym tylko roku 2016?
6,75 miliona Dolarów, czyli blisko 27 milionów złotych. Ile było par w tym roku? 89, tak słownie osiemdziesiąt dziewięć. Fundacja Michaela J. Foxa pomaga osobom dotkniętym chorobą Parkinsona, na którą cierpi także aktor.
Skąd pochodzi fenomen Nike Mag?
Nike Mag to but znany z filmu Powrót do Przyszłości II. W scenie, w której Mart McFly i Doktor Emmet Brown przenosi się do roku 2015, bohater grany przez Michaela J. Foxa otrzymuje buty, które same się wiążą, a do tego dopasowują do tęgości stopy. Tak jak sam film, tak i obuwie stało się istotnym przedmiotem popkultury i narracją związaną z Nike.
Przez lata czekaliśmy na pojawienie się tej technologii, aż w końcu Nike w ograniczonych ilościach przedstawiło ją we wspomnianych Nike Mag. But ten nigdy jednak nie trafił do sprzedaży regularnej.