Najbardziej kontrowersyjne reklamy Pumy

Pumę i adidasa łączy nie tylko nazwisko założycieli, lecz także nieco – zdaniem wielu obserwatorów – nietrafione metody promowania swoich produktów. W przypadkach obu marek mamy do czynienia z kontrowersjami wywołanymi przez zaangażowanie do kampanii jednej z sióstr Jenner, a także z graffiti, które znalazło się tam, gdzie nie powinno.

I, podobnie jak adidas, Puma zaliczyła wpadki „przez przypadek”.

Jak dwaj bracia założyli konkurencyjne marki adidas i Puma (więcej o braciach Dassler przeczytasz w innym tekście na blogu), tak dwie siostry – Kendall i Kylie Jenner – zostały zaangażowane do ich promocji. Obie współprace spotkały się z dużą dezaprobatą miłośników sportu.

Zarówno w przypadku kampanii „Original is never finished” adidasa, jak i reklamy Pumy z młodszą z sióstr Jenner, fanom marek nie podobało się, że sportowe ubrania promują nie gwiazdy sportu (a przecież marka współpracuje z wieloma z nich), a reality show. Pozycje, które Kylie przyjmowała na zdjęciach reklamowych – zdaniem oburzonych – nie miały nic wspólnego z poprawnym bieganiem. Wielu z nich miało wątpliwości, czy modelka w ogóle uprawia ten sport.

Więcej na temat wzbudzających kontrowersje reklam adidasa przeczytasz w innym moim tekście.

Czy reklama butów może wywołać wzburzenie u historyków? Okazuje się, że owszem. Taka sytuacja miała miejsce w 2017 roku. W ramach ówczesnej kampanii na rynek indyjski, Puma przyozdobiła kilka budynków w starej dzielnicy Old Delhi kolorowymi graffiti. Problem w tym, że budowle te powstały w XVII wieku i po akcji Pumy zostały nieodwracalnie zniszczone.

I w tym miejscu ponownie warto wywołać adidasa, który podobną promocję swojej marki chciał przeprowadzić w Polsce. Plany zamalowania muru na warszawskim Służewcu zostały jednak unicestwione dzięki staraniom internautów.

W 2003 roku po internecie zaczęło krążyć zdjęcie, na którym widniały męska sylwetka od pasa w dół i klęcząca przed nią sylwetka damska. Obie postaci miały na sobie buty marki Puma, a na podłodze leżała torba tego samego producenta. Takie pozycje modeli budziły jednoznaczne skojarzenia. Źródłem zdjęcia miało być brazylijskie wydanie jednego z popularnych magazynów dla panów.

Przedstawiciele marki Puma jednoznacznie odcięli się jednak od „reklamy”, twierdząc, że jest to fotomontaż i niemiecka firma nie ma z nią nic wspólnego. Zagrozili nawet, że podejmą kroki prawne – nic takiego się jednak do tej pory nie stało.

Dołącz do naszego newslettera i ...Odbierz 40 zł rabatu na pierwsze zakupy!

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze Strony oznacza, że zgadzasz się na korzystanie z niej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close