Najbardziej kontrowersyjne reklamy marek obuwniczych i odzieżowych

Niektóre kampanie reklamowe obuwia na dobre zapisały się w pamięci klientów jako wzorowe przekazy. Jednak nawet największym graczom na rynku, jak np. Nike czy adidasowi, nieobce są reklamowe wpadki i kontrowersje. Bez względu na to, czy miały one miejsce zamierzenie, czy były dziełem przypadku – te kampanie wywołały dyskusję, a często nawet oburzenie wśród fanów marek.

Zobacz, jakie reklamy Nike, adidasa, Pumy i Calvina Kleina były źródłem – często wielkich – skandali.

cyber monday w eobuwie

Zaczynamy od jednej z najbardziej kontrowersyjnych kampanii ostatnich lat, a mianowicie współpracy marki Nike z byłym zawodnikiem ligi NFL, Colinem Kaepernickiem. Zaangażowanie gracza futbolu amerykańskiego do kampanii świętującej 30-lecie pierwszej reklamy z hasłem „Just do it” wywołało oburzenie i protesty klientów, którzy swoje niezadowolenie wyrażali… paleniem butów i ubrań marki Nike. Wszystko przez postawę, jaką Kaepernick przyjmował podczas odgrywania hymnu Stanów Zjednoczonych przed meczami oraz jej uzasadnienie.

Więcej na temat kontrowersyjnych kampanii Nike – nie tylko tej z udziałem byłego zawodnika San Francisco 49ers – przeczytasz w innym moim artykule z cyklu.

Oburzenie wywołane nawiązaniem współpracy z nieodpowiednią – zdaniem obserwatorów – osobą zna też największy konkurent Nike. Tym razem obyło się jednak bez politycznego tła. Mowa o współpracy adidasa z modelką i gwiazdą reality show Kendall Jenner. Amerykanka wzięła udział w kampanii „Original is never finished”, a jej angaż nie spodobał się wielu fanom marki.

Patrząc na historię reklam adidasa ciężko oprzeć się wrażeniu, że wiele nieudanych kampanii było dziełem przypadku. O kilku z nich przeczytasz w kolejnym tekście.

W tym samym czasie, gdy współpracę z adidasem nawiązała Kendall, ambasadorką Pumy została jej młodsza siostra – Kylie Jenner. I, podobnie jak w pierwszym przypadku, angaż najmłodszej członkini rodu Kardashian-Jenner nie spotkał się z ciepłym przyjęciem fanów, którzy woleliby, by na jej miejscu w kampanii znalazła się doświadczona gwiazda sportu.

To zresztą nie jedyne podobieństwo między nieudanymi kampaniami reklamowymi adidasa i Pumy. Więcej informacji na ich temat znajdziesz w innym moim tekście.

Calvin Klein to niekwestionowany mistrz kontrowersyjnych reklam. Każda kolejna kampania wywołuje skrajne emocje – przede wszystkim dlatego, że amerykański projektant wyjątkowo upodobał sobie stosowanie nagości w swoich przekazach. Prawdziwy skandal wywołała reklama z półnagimi, niepełnoletnimi modelami. W sprawę musiał się zaangażować Departament Sprawiedliwości USA, który badał wiek uczestników spotu i sesji zdjęciowej.

O innych kontrowersyjnych reklamach Calvina Kleina przeczytasz w innym artykule z cyklu.

Dołącz do naszego newslettera i ...Odbierz 40 zł rabatu na pierwsze zakupy!

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze Strony oznacza, że zgadzasz się na korzystanie z niej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close